31. 10. 2017
Dne 25. října 2017 jsme ve škole realizovali projektový den Mléko a my v Hostinném. Zúčastnily se ho 4. – 9. ročníky v počtu 290 žáků (12 tříd) a 14 učitelů. Žáci si již předem promysleli, které téma by chtěli zpracovávat, připravovali se na něj například sběrem obalů od výrobků, zjišťováním receptů, vymýšlením projektů a diskuzemi.
Třída 4. B si na projektový den přinesla spoustu mléčných obalů z domova. Tyto obaly si žáci roztřídili a vytvořili velké plakáty s informacemi o druzích mléčných výrobků. Třídy 4. A a 4. C si představily mléčné výrobky, připojily k tomu i ochutnávky. Z obalů, které jim zbyly, si žáci vyrobili ozdoby pro svou třídu a pro sebe. Vyrobili také mléčná zvířátka a informační plakáty.
Páté třídy se zaměřily na jednotlivé složky mléka a jejich vliv na zdraví. Na mléčných obalech si žáci ukazovali, kde najdou důležité hodnoty a k čemu tyto hodnoty slouží. Z obalů poté 5. A vytvořila velkou mléčnou postavu a veškeré informace si žáci zapsali na velký nástěnný plakát. 5. B z obalů navrhla velkou krávu na pastvě.
Šestý ročník se pustil do vaření. Třída 6. A připravovala koktejly, žáci pekli muffiny, sušenky, ad. Pochutnali si na svých výrobcích a práce se jim povedla natolik, že se rozdělili i s těmi, kteří šli za nosem a měli na pochoutky také chuť. Ke všem vytvořeným jídlům zapsali recepty, aby si je mohli znovu připravit a doporučit ostatním. 6. B nezůstala pozadu. I tato třída předvedla kulinářské umění. Žáci připravili nepečený dort, tiramisu, krupicovou kaši, žampionovou polévku ad. I zde byly k jídlům sepsány podrobné a zdobené recepty.
Sedmé třídy ukázaly malířské a kreativní schopnosti. Třída 7. A vytvořila krásné malované plakáty, žáci si zjišťovali k mléčným produktům informace a seznámili se se zpracováním mléka. Kreativní nápady 7. B dostaly dokonce svá pojmenování. Žáci vyráběli stolní hru Z mléka do tvarohu, komiks Milk Man, rostliny Rosteme z mléka, vypěstovali například máslovku předraženou a jí podobné. Stavitelé vytvořili vlak z mléka nazvaný Milky Way a děvčata vyrobila šperky z obalů od mléčných výrobků.
Osmé třídy se seznámily s významem mléka pro člověka. Třída 8. A využila poznatky v praxi, žáci připravili pro kamarády ze školy občerstvení. Největší úspěch měla česneková pomazánka, ale i pudink, koktejly a další pochoutky byly oceněny všemi spolužáky. 8. B nejprve zhlédla dokumenty o tom, jaká je historie mléka, jak se zpracovává, jakým způsobem je získáváno a jak se pracuje v kravíně. To pro ně bylo překvapením. Se získanými informacemi naložili, jak uměli, vypracovali postery a popsali, co vše výroba a zpracování mléka obnáší.
Devátá třída se tématu zhostila s chutí, žáci vytvořili několik prezentací, kde se zabývali mléčnými výrobky. Mohli si vyzkoušet také přednes těchto prezentací svým mladším spolužákům a procvičit si tak projev před kamarády.
Všechny třídy se do práce krásně zapojily, pod jejich rukama vznikla povedená díla a den jsme si užili.