Venkovní učebna u ZŠ

30. 09. 2021

Venkovní učebna na parc. č. 1412 a 506 k.ú. Hostinné byla dokončena v září 2021.

Cíl projektu : Využití školní zahrady u budovy pro 2. stupeň ZŠ k výuce nejen přírodovědných předmětů, ale i schůzkám žákovského parlamentu, komunitnímu setkávání a zážitkové pedagogice. Partneři: MŠ Hostinné, DDM Hostinné.

Výše dotace činí 1 298 377,53 Kč, celkové způsobilé výdaje jsou 1 366 713,19 Kč. Dotace je poskytnuta Ministerstvem pro místní rozvoj z Integrovaného regionálního operačního programu pro aktivity Infrastruktura základních škol, Infrastruktura středních a vyšších odborných škol, Infrastruktura pro zájmové, neformální a celoživotní vzdělávání. Projekt se připravil do dotační výzvy MAS k podání na podzim 2019 a byl definitivně schválen Ministerstvem pro místní rozvoj 10. 9. 2020. Realizace stavby započala v červenci 2021, venkovní učebna byla dokončena a předána k užívání 15. 10. 2021. V rámci vybavení získala škola i schodolez a byla tak splněna podmínka bezbariérovosti pro budovu pro 2. stupeň ZŠ.

Architektura venkovní učebny vychází tradičního tvaru zahradních staveb, konkrétně altánu. Stavba tedy bude nepodsklepená se stanovou střechou, celodřevěná a založená na základových betonových patkách. Podlahu bude tvořit zámková dlažba. Pro novostavbu se neuvažuje napojení a elektrickou energii. V případě potřeby bude elektrická energie přenášena do objektu pomocí přenosného kabelu napojeného na rozvod ve školní budově. Totožné to bude i s rozvodem studené vody, který bude realizován formou zahradního kohoutu napojeného na obvodovou zeď školy.

Venkovní učebna bude využívána především pro zpestření výuky formou změny prostředí, ve kterém probíhá. Novostavba bude plně bezbariérová. Učení v netradičním prostředí (venku) přináší mnoho nových podnětů, jak pro žáky, tak pro pedagogy a je velice přínosný pro utužení vztahu těchto subjektů s přírodou. Zároveň přispěje k rozvoji všech výše zmiňovaných klíčových kompetencí.

Aktivita projektu

Klíčová kompetence IROP

Venkovní učebna

Přírodní vědy, výuka cizích jazyků, pracovní činnosti,

Předpokládané časové vytížení učebny v jednom týdnu je 5-10 vyučovacích hodin:

Cíle projektu jsou v jednoznačné vazbě s klíčovými kompetencemi IROP a zároveň jsou jasně navázány na školní vzdělávací program ZŠ.

Popis vazeb projektu na klíčové kompetence IROP

Jak již bylo uvedeno v kapitole výše, výstavba venkovní učebny povede ke zvýšení kvality vzdělávání, zájmu o studium, vztahu k ŽP, ale také ke změně stereotypního vzdělávání v interiéru školy v klíčových kompetencích – přírodní vědy (vzdělávací oblast Člověk a příroda), komunikace v cizích jazycích (vzdělávací oblast Jazyk a jazyková komunikace), pracovních činnostech (vzdělávací oblast Člověk a svět práce). Cíle projektu jsou v jednoznačné vazbě s klíčovými kompetencemi IROP a zároveň jsou jasně navázány na školní vzdělávací program (ŠVP) ZŠ. V dalším textu jsou uvedeny komentáře a citace ze školního vzdělávacího programu (ŠVP).

V Základní škole Karla Klíče Hostinné jsou na základě ŠVP vyučovány tyto předměty, které navazují na klíčové kompetence realizovaného projektu: Přírodopis, Biologie člověka, Fyzika, Chemie, Anglický jazyk, 2. cizí jazyk (Německý jazy), Pracovní činnosti a Výchova ke zdraví.

Časová dotace jednotlivých předmětů v 6. - 7. ročnících je 8 hodin, v 8. - 9. ročnících je 15 hodin.

Ke stažení

Fotogalerie