14. 04. 2025
Žáci 8.B se v rámci skupinové práce zabývali výpočtem objemu válce a určením výšky hladiny vody v nádobě. Cílem aktivity bylo propojit teoretické znalosti s praktickým měřením a ověřit přesnost prováděných výpočtů.
Pracovali s odměrnými válci a sklenicemi, do kterých nalévali různé objemy vody. Nejprve vypočítali očekávanou výšku hladiny pomocí vzorce pro objem válce, poté výšku reálně změřili a výsledky porovnali. Zároveň určovali objem nádoby na základě známého poloměru a výšky.
Součástí úkolu bylo také uvědomit si význam a vzájemné vztahy mezi pojmy poloměr, průměr, výška a objem. Žáci tak nejen aplikovali vzorce, ale lépe porozuměli tomu, jak se tyto veličiny vzájemně ovlivňují.
Na závěr ve skupinách diskutovali o přesnosti naměřených hodnot, možných zdrojích chyb a navrhovali způsoby, jak by mohli svůj experiment dále vylepšit.
Ing. Věra Tomšíková